Friday, September 24, 2010

kali terakhir bersama beliau..

rayer taon nie macam ta bape na beshh sgt lorr..
macam ta sangke 'dea' pergi terlalu awal an..
now taon pertama kami sekelu
arga tnpa dea disisi..
sedih sgt.


aku tao aku nie anak yg paling nakal..
tp akak-akak aku ckp arwah sayang sgt kat aku..
aku ingat lagy kali terakhir aku menatap mate arwah..
time tue hanya aku,k.rinie and ma jer
yg ader di sisi arwah..
arwah di masukkan ke IJN (Institud Jantung Negara )
b4 tuh arwah di masukka
n Hospital Sungai Buloh..
dats time arwah masih lagy bole ber
cakap dgn kami semua..
tp time mlm jer arwah mesti meracau..
doc bagi arwah ubat tahan sakit..
so arwah ta sedar per yg dea wt..


dats time sangat sedih..
so biler dah di hantar IJN..
ma aku nk jag
e arwah..
tp pihak hospital ta bagi ma aku jage..
arwah ad kat ICU..
tp time di hantar ke IJN arwah basih lagi bole
duduk n bergelak dgn kami semua..
bile dah di pindah kan ke wad..

hanya 2 org jer dibenarkan melawat arwah..

semua ahli keluarga dtg.. ta kire lorr belah ma atau pun arwah..

aku dan adik beradik semua ada..
sedih sgt..dats time dah terdetik kat hati aku..
kali nie arwah masuk hospital pas
ti ta kan baik..
aku dah dapat rase benda tue..

korang leh bayangkan betapa sayu ye hati aku nie..
aku dah la ank last..walaupun aku degil tp
aku rapat dgn arwah.. nengok kan dah bertakung air mate nieh..
isshh!! lemah tol aku bab nie..
tiap kali cakap or teringat banda nie..

mesti aku menanges..
korang jangan nages yer..
korag kene kuat..lw korang lemah sap
e nk bg aku semangat??
so pomis xmo sedih tao korg... ;-
)

oke-oke aku sambung cite..
mlm tue semua ahli keluarga masuk
tp di hadkan 2 org jer.. so gilir- gilir lorr
ma aku nk jage tp xbole so kami adik beradik
pujuk ma aku balik rehat..
ma aku xmakan..xminum.. nak jage arwah..

tp kitaorg pakse gak.. so abg aku yg sulung sewa hotel
tuk ma aku tido..b4 g hotel kami semua makan tp
ma aku makan sikit
je..
hanya aku, k.rinie, ma and abg amin yg stay kat kl..

pagi tue ma aku bising2 suoh bangun cepat g spital.
aku nengok jam baru kol5pg..
aku bising2 xnak pegi..

tp ma aku cakap ' da..bangunla..ayah sakit tue'
aku pun bangun..
kitaorg bergegas g spital cz kitaorg paling dekat..
sampai spital trus g ne
ngok arwah..
doc gtw arwah kene serangan j
antung 2x..
sekali kol 3 pg dan 5 pg..
kami semua berdiri disisi arwah..
aku pegang tangan arwah..
YA ALLAH!!! selamatkan lah AYAH aku..AMIN!
aku dpt melihat mate ayahku
seperti mencarik2 anak2 ye..kerana xsemua ad..

tetibe arwah kene serangan jantung
lagy sekali..
ma da suoh tepon a
dik beradik..
k.rinie kat surau baru nak bace yasin
dah bergegas naik atas..
doc pon bergegas dtg tuk selamatkan ny
awa ayahku..
aku dan ma aku dpt melihat ayah aku yg di dlm kesakitan..
doc gune pelbagai mesin.. aku dah xmampu tuk berkate pape..
hanya menages shaje..

dan tepat 7.00 PAGI bersamaan 1.10.2009
doc mengesahkan bahawa AYAH aku telah pergi SELAMA-LAMANYA

5 minit selepas itu abg aku yg sulung tiba..
bayangkan la masa terlalu
dekat..
abg aku sedih + terkilan yg am
at sgt..
abg aku yg second pulak dekat bulatan pahang..
masing2 sgt hampir..dan abg a
ku terus patah balik kg..
uruskan hal kebumian..
setelah berbincang arwah di kafankan di kg oleh org
kg...


nie lerr pix terakhir kami sekeluarga bersama arwah ayah...
pada raye 2009
petanda-petanda awal arwah memakai kesemua baju yang
diberikan oleh semua org..
arwah juga memakai semua baju yer even xmuat..



nie lorr anak buah aku yg terlalu rapat dengan arwah..
mohd akid aiman..
selepas arwah meninggalkan kami semua..
akid kerap berdiam diri..dan lebih suke duduk di bawah pokok..
berjalan-jalan di halaman..
kerana itu lah perkara yg di lakukan bersama arwah
ketika arwah masih hidop..



DALAM KENANGAN


p/s : marilah kita semua sedekah kan AL-FATIHAH kepada arwah ayahanda ku
BORHAN BIN HAJI NOR yang telah kembali kerahmatullah
pada 1.10.2009 jam 7.oo PAGI di IJN kua
la lumpur..
semoga rohnya di cucuri rahmat.AMIN.

4 comments:

HAN said...

mari kite menangis semua.wuaa.sedeyhhh aku xpat tgk time arwah sakit:(

cikdamia sahaja. said...

xpe lorr mokss..arwah sakit mmg da lme.. tp xsgke msuk spital then dah tibe ajal ye..kita doakn arwah selalu la ye..smoga rohnya di cucuri rahmat.amin..

rini.borhan said...

aduh ko wat aku nanges lagi..aiyark..

cikdamia sahaja. said...

k.rinie : aku hari2 nanges doe . tiap kali lalu depan IJN , bace entry nieh , teringat semua laa , nieh aku bace balik pun daa meleleh beb . kita same2 sedekahkan al-fatihah untuk arwah ayah yer ;-)